Vozidlá v záruke

Nariadenie komisie EÚ č. 461/2010 – tzv. bloková výnimka

sa okrem iného týka aj možnosti servisu a údržby nových vozidiel v záruke v nezávislých autoservisoch a jasne definuje, že záručná doba nesmie byť viazaná na opravy a prehliadky v značkových autoservisoch a použitie originálnych náhradných dielov.

Vozidlo v dobe platnosti záruky nemusí byť opravené len v autorizovanom servise (okrem výmeny a opravy dielov s výrobnou vadou a zmluvných záväzkov).

Výrobca nesmie odmietnuť uznať záruku v prípade, že zákazník nechal opraviť svoje vozidlo v nezávislom servise pri dodržaní všetkých výrobcom určených servisných podmienok s použitím originálnych alebo kvalitatívne rovnocenných dielov. Nákup vozidla a jeho servis (popredajné služby) sú jasne oddelenými činnosťami.

Svoje nové vozidlo môžete zveriť do rúk overeného a spoľahlivého nezávislého servisu, pre ktorý sa rozhodnete, a ktorý je schopný takúto opravu a servis kvalitne previesť.

Každý poskytovateľ služby, teda aj autoservis, je zodpovedný za svoju prácu a nesie zodpovednosť za jej kvalitu.

Všetky servisné úkony musia byť dôkladne zdokumentované, autoopravovňa musí poskytnúť písomné doklady o všetkých prevedených úkonoch, zápis do servisnej knižky a zoznam namontovaných alebo vymenených dielov.